«

»

Interview mit Mason Montgomery (LB)


Position: Linebacker
Age: 23
Hometown: Ashland, Oregon
College: Cal Poly Mustangs
Longhorn: since August 2018

Wie bist Du zum American Football gekommen?
How did you start playing American Football?

Mason:
Ich habe mit Fußball und Basketball angefangen. Mein Vater wollte, dass ich American Football spiele. Seitdem ist es mein Sport. Seitdem spiele ich American Football.
I started playing Soccer and Basketball. My father wants me to play American Football and it bacame my favourite sport. Since then I play American Football.

Warum hast Du die Position des Linebackers gewählt?
Why did you choose the Linebacker-position?

Mason:
Weil ich ab meinem 14. Lebensjahr nicht mehr gewachsen bin und ich für die Schlüsselpositionen nicht schnell genug war. Aber ich mag es es zu tackeln. Es ist die perfekte Position für mich.
Because I stopped growing when I was 14. I was not fast enough for the skill-positions. But I like tackling. So it´s the perfect position for me.

Was war Dein größter sportlicher Erfolg?
What was your greatest sporting success?

Mason:
Ich habe als Ringer die Highschool-Staats-Meisterschaft gewonnen
I did Wrestling. I won the State Championship in Highschool.

Welches sportliche Ziel hast Du noch?
What sporting goal do you have?

Mason:
So viele Spiele wie möglich gewinnen – mit dem Team.
To win as many games as possible – with the team.

Mit welchem NFL Team „sympathisierst“ Du?
Which NFL team do you „support“?

Mason:
Ich mag die Pittsburgh Steelers und Miami Dolphins. Meine ganze Familie ist für die 49ers. Ich bin kein Super-Fan von einem bestimmten Team.
I like the Pittsburgh Steelers and Miami Dolphins. My whole Family „supports“ the 49ers. I am not a Super-Fan of any specific Team.